23 Ocak 2020 Perşembe

'Amaç' Arayışı...


Yaşananlar her geçen gün hayatların ne kadar hızlı değişebildiğini göstermeye devam ediyor. Sırta yüklenen küfelerin büyüklüğü insandan insana değişse de sırtlarımızdaki küfenin ağırlığı hep var oluyor.

Her insan 'yarını' düşünerek yaşıyor. Kiminin arzuları kiminin hedefleri kimininse istediği bir sürü şey var. Her cümleyi yazarken dahi tonlarca fikir kafamda dönmeye devam ediyor. Her şeyin bir amacı ve var olma sebebi olduğunu düşünürüm. Bir söze göre 'Her şey hayatımızdan gelip, geçmek üzere bizimle oluyor.' Yaşadığım birçok zorlukta ve stresli durumda bu söz geliyor aklıma. Son dönemde kendime bile itiraf etmekte zorlandığım bazı şeyler oluyordu. Bunların en başında şüphesiz bir 'amaç arayışı' geliyor. Bazen geçip giden zamanın farkında olmak istiyor insan zihni, yaşadıklarının bir şeye değmesini istiyor. Buna ister monotonluk ister rutinin getirdiği sıkılganlık deyin ya da aklınıza ne geliyorsa. Ama boşluk duygusu insanı tedirgin eden bir duygu... Ve yine inanıyorum ki tedirginlik insanı harekete geçiren duyguların başında geliyor.

Günlük hayatımda beni gerçekten rahatlattığına inandığım şeylerin başında okumak geliyor. Çok okuyan insanları, kişisel kütüphaneleri ve ilgimi çeken bir çok okuma metnini araştırıyorum. Önce dolup sonra taşmalı insan, bir gün dolar mıyım bilmiyorum ama dökülmek istediğimi biliyorum. Kofüçyüs'un bir sözü var yine son dönemde sıkça aklıma gelen, hatta çalıştığım yerdeki masa not olarak yazdığım; "Bilgiye sahip olarak doğmuş biri değilim. Öğretmeyi seviyorum ve öğrenmeye çalışıyorum" Ben de her an öğrenmeye çalışıyorum.

Başlıkta yazdığım üzere uzun bir süredir ciddi bir 'amaç arayışı' içindey-dim. 'dim' diyorum çünkü bulma ümidini yakaladım. Bu güne kadar farklı alanlarda çok sayıda fırsat çıktı önüme. Değerlendirip yürüdüğüm, yürürken yarıda bıraktığım ya da korkumdan hiç başlayamadığım fırsatlar oldu. Bu kez daha sağlam ilerlemek istiyorum. (Adımlarıma göre paylaşacağım) Sonu ne olur hiç birimiz bilemeyiz. Ama yapabileceğim şeyleri biliyorum ve uğraşacağım. Ulu Önderimiz Mustafa Kemal Atatürk'ün şu sözüyle rotamın mottosunu oluşturmuş olalım: "Denebilir ki hiçbir şeye muhtaç değiliz. Yalnız bir tek şeye çok ihtiyacımız vardır: ÇALIŞKAN OLMAK."

Yazmak istediğim çok şey var ve yeni yazı fikirlerimi paylaşmayı sürdüreceğim. Yazmanın getirdiği dayanılmaz hafifliği hissetmeyi seviyorum. Sevgiler.
x
x

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder